Meest China Samarqand va Farg‘onada vakolatxonalarini ochdi
Toshkent, O‘zbekiston (UzDaily.uz) — O‘zbekiston bozorida sakkiz yildan ortiq faoliyat yuritib kelayotgan “Meest China” xalqaro logistika kompaniyasi— Farg‘ona va Samarqandda ikkita yangi vakolatxona ochilganini ma’lum qildi. Bu qadamlar Xitoydan to‘g‘ridan-to‘g‘ri yetkazib berishga qiziqish jadal o‘sishda davom etayotgan Markaziy Osiyoda brend rivojlanishining mantiqiy davomi bo‘ldi.
Kompaniya Oʻzbekistondagi birinchi ofisini 2017-yilda Toshkentda ochgan. Keyin Meest China birinchilardan boʻlib oʻzbek mijozlariga Xitoy online savdo do’konlariga toʻgʻridan-toʻgʻri kirishni taklif qildi. Bugungi kunda Meest China bozorning yangi ehtiyojlariga - qulaylik, foydalanish imkoniyati va viloyatlar qamrovga javob beradi.
"Har bir vakolatxona ochilishidan oldin, viloyat va mamlakatdan qat'i nazar, biz bozor tahlili, fokus-guruhlar, risk va investitsiyalarni baholaymiz. Lekin O'zbekistonda hal qiluvchi omil mijozlarning iltimoslari bo'ldi. Aynan ular tufayli Farg'ona va Samarqandda o'z xizmatimizni yanada yaqinroq, qulayroq va biznes va shaxsiy buyurtmalar uchun qulayroq qilish uchun markazlar ochmoqdamiz", - deydi Meest Chinaning Markaziy Osiyodagi mintaqaviy rahbari Olga Chuyko.
Yangi vakolatxonalar mijozlarga yetkazib beruvchilarni tanlash, tovarlarni tekshirish va yig‘ish, shuningdek, o‘z biznesini rivojlantirishda yordam olishlari mumkin bo‘lgan o‘quv va konsalting markazlariga aylanadi. Xablar asosida Meest China mutaxassislari e-commerce и retail sektorlaridan taklif etilgan ma’ruzachilar tomonidan maxsus kompaniyaning biznes mijozlari uchun mahorat darslarini o‘tkazish rejalashtirilgan.
Kompaniya Xitoydan yetkazib berishga eʼtibor qaratishda davom etmoqda, biroq yangi yoʻnalishlarni faol sinovdan oʻtkazmoqda – masalan, Oʻzbekiston bozorida allaqachon kuchayib borayotgan Koreya. Kompaniyaning omboriga ega bo'lgan va Yevropaga jo'natmalarni amalga oshiradigan Yaponiyani kiritish imkoniyati mavjud. Biroq, avvalgidek, marshrut, jo'natuvchi mamlakat yoki mahsulot toifasini tanlash bo'ladimi, mijozning ehtiyojlariga moslashtirilgan yondashuv ustuvor bo'lib qolmoqda.
"O'tgan 8 yil ichida O'zbekiston bozori juda katta o'zgardi — yangi yo'nalishlar, ehtiyojlar va raqobat kuchayishi bilan xizmat ko'rsatish standartlari ham oshdi. Mijozlar ko'proq tanlab, talabchan bo'lishdi. Bu ajoyib. Ana shunday sharoitda eng yaxshi yechimlar tug'iladi va savdo madaniyati rivojlanadi", - deya qo'shimcha qiladi Olga Chuyko.
Internet-savdo va raqamli kanallar (Instagram, Marketplace), shuningdek, viloyatlarda mashhur bo'lgan street-commerce rivojlangani sari ,O'zbekiston aholisi chet eldan xarid qilishni afzal ko'rishmoqda. Eng katta talab kiyim-kechak, elektronika, kosmetika va uy-ro'zg'or buyumlariga bo’lmoqda. Ayni paytda mahalliy bozorda topish qiyin bo‘lgan noyob, sifatli va brend tovarlarga qiziqish ortib bormoqda.
“Bugungi kunda kompaniya buyurtmalarining 70 foizi B2C segmentiga to‘g‘ri keladi, biroq biz B2B yo‘nalishini, jumladan, API yechimlari va maxsus ombor nazorati orqali faol rivojlantirmoqdamiz”. - sharhlaydi Olga Chuyko
Yangi vakolatxonalarda allaqachon operatsion menejer, mijozlarga xizmat ko'rsatish bo'yicha menejer, supervayzerlar, marketologlar va mijozlarni qo'llab-quvvatlash bo'yicha mutaxassislar ishlamoqdalar va yaqin kelajakda jamoani kengaytirish rejalashtirilgan.